Zasady

Znajdujące się na tym blogu aktywności są dodatkową rozrywką, aby nigdy wam się tu nie nudziło. Możecie brać udział w nich wszystkich, zależnie od waszych chęci. Jeśli podejmujecie decyzje o zapisaniu się na daną aktywność, róbcie to rozważnie, abyście się nie zapisywali tylko na krótki czas, a zostali na dłużej. Serdecznie zachęcam was do brania w nich udziału!

Informacja dla potencjalnych przyszłych autorów:

 Jeśli podoba się wam jakaś aktywność, a reszta niekoniecznie i nie chce się wam tradycyjnie ,,wątkować'' zapiszcie się dla niej! Jeśli nie podobają się wam aktywności też się zapiszcie, tradycyjne pisanie wciąż w grze! A jeśli podoba wam się to i to, to zapiszcie się koniecznie!

Event Drużynowy:
  1. Podział na czteroosobowe grupy, które dzielą się  na dwie, rywalizujące ze sobą drużyny.
  2. W każdej z drużyn jest jeden gracz (kieruje swoją postacią) i jeden Mistrz Gry (posługuje się postaciami pobocznymi i otaczającym światem).
  3. Na start każdy z graczy otrzymuje na maila zaproszenie napisane w imieniu władcy jednej z krain lub frakcji, który powierza postaci wypełnienie zadania. Zaproszenie jest pisane i wysyłane przez Mistrza Gry ze swojej drużyny. Jeśli MG nie zechce wykonać takiego zaproszenia albo nie będzie miał na nie pomysłu, wtedy zaproszenie wykona i wyśle admin bloga.
  4. Zarys głównej fabuły, do której nawiązane zostaną wasze zaproszenia i do, której  odniesiecie się w swoich wątkach jest uniwersalny i dotyczy wszystkich grup.
  5. Celem MG jest utrudnianie wykonania zadania gracza z przeciwnej drużyny. 
  6. Cele obydwu graczy w grupie są przeciwne (np. zabić kogoś, bądź go przy życiu utrzymać itd.)
  7. Święte jest prawo konsekwencji. Robiąc coś trzeba się z nim liczyć. Mistrz ma za zadanie być tu nieugiętym.
  8. Gracze z mistrzami prowadzą bezpośrednią wymianę tekstów (forma wątków).
  9. Kolejność wstawiania wątków: Gracz A - MG B - Gracz B - MG A - Gracz A ...
  10. Długość i szybkość wstawiania wątków jest zależna od woli uczestników w danej grupie.
  11. Gracze nie powinni robić ze swoich postaci mistrzów wszelkich mistrzów, panów nad panami, których nawet prawa fizyki nie dotyczą.
  12. Jeśli jeden z MG zapodzieje się gdzieś, nie będzie aktywny możecie znaleźć na to miejsce kogoś innego, aby go zastąpił. Gorzej jeśli zniknie jeden z graczy. Wtedy czekacie aż wróci albo decydujecie o końcu rywalizacji i wygrywa ten kto pozostał aktywny. Potem możecie dołączyć do innej grupy. 
  13. Każdy z uczestników tego eventu może brać udział w kilku grupach na różnych stanowiskach. Ważne jest jednak, aby utrzymywać wszędzie aktywność. 
  14. Rywalizacja kończy się, gdy jedna z grup osiągnie cel. Wtedy w ramach nagrody członkowie zwycięskiej drużyny otrzymają specjalne tytuły, a ich imiona w blogowej atmosferze nigdy nie zostaną zapomniane! 
  15. W przypadku, gdy macie problem w osądzeniu kto wygrał lub macie jakiekolwiek inne problemy wzywajcie admina. On sprawę osądzi .
  16. W zapisach do gry piszecie kim chcecie być (MG lub Gracz). Gracz dodatkowo pozostawia swojego maila, na którego zostanie wysłane zaproszenie. Dodatkowo możecie napisać czy wolicie szybkie, krótkie wątki, czy też wolne, długie (jeśli nie jest to dla was ważne nie piszcie tego). Możecie również dodać informacje z kim chcecie być w grupie lub w drużynie, admin weźmie to pod uwagę przy układaniu grup. 
  17. Na koniec życzę miłej i sprawiedliwej rywalizacji :D

Event RPG:
  1. Event ten jest nieograniczony czasowo. Jest stałym elementem bloga. Może brać w im udział każdy.
  2. Event będzie podzielony na rozdziały. Wszystkie będą powiązane fabularnie i kontynuowały wydarzenia z poprzednich. Pomiędzy nimi będą krótsze lub dłuższe odstępy czasowe i każdy będzie zaczynał się wstępną fabułą, będzie mógł również zmieniać się MG, gracze i sceneria. Proszę o to, aby osoby które się zapisały,  były aktywne przynajmniej do końca jednego rozdziału, a jak ktoś planuje sobie urlop to niech w wątku fabularnie wyprowadzi swoją postać z eventu żeby nie robić problemów.
  3. Mistrz Gry sprawuje nad wszystkim kontrolę, wprowadza nowe elementy, opisuje świat i wydarzenia, śledzi deklaracje graczy, decyduje o sukcesach akcji podejmowanych przez graczy i opisuje zachowania innych postaci zgodnie z konwencją, logiką, fabułą i torem wyznaczanym przez graczy. Jest wszechwiedzący, może zrobić wszystko co mu się podoba oprócz zabicia waszych bohaterów. Odzywa się, gdy jest to potrzebne, nie podlega kolejce. 
  4. Gracze piszą, co robi ich bohater. Gracze mogą zareagować na reakcje innych graczy lub MG i to w zupełności od nich zależy, co zrobią ich postacie. Mogą zadeklarować, że udają się w inne miejsce, albo, że angażują się w walkę, albo, że odpowiadają coś innej osobie. Mogą także, lecz z ograniczeniem opisywać świat, miejsca i wydarzenia.
  5. Gracze kierują postacią jaką stworzyli na blogu i mogą pisać w dowolnej osobie. 
  6. Jeżeli gracz chciałby coś zrobić w tajemnicy przed innymi to może napisać maila do MG.
  7. MG może chcieć się upewnić, co do jakiś niejasności w sprawie postaci, więc sprawdzajcie pocztę.
  8. Chętni autorzy zapisują się tutaj w komentarzach, pozostawiając swój e-mail i miejsce w jakim chcieliby być w kolejce pisania.
  9. Autorzy, którzy się zapisali na event dostaną specjalny formularz, który należy wypełnić i odesłać w mailu by można było w miarę określić sukcesy podejmowanych przez nich akcji oraz historię (jakieś mroczne sekrety, do wykorzystania w fabule, by życie graczom utrudnić). 
  10. Każdy zapisać może się w dowolnym momencie nawet jak rozgrywka już trwa. Nowa postać zostanie do gry wprowadzona w odpowiednim czasie przez MG. 
  11. Wątkujemy w komentarzach pod fabułą eventu w ustalonej kolejności.
  12. W rozgrywce dostępna jest dla graczy komenda "pass". Wpisujemy ją na czacie eventu. Każdy może jej użyć wtedy kiedy nie ma nic do powiedzenia, nie ma pomysłu na daną sytuację lub kiedy po prostu nie ma czasu odpisać. W jednej turze wątków przynajmniej jedna osoba nie może spasować. Starajmy się także nie nadużywać tej funkcji. 
  13. Jeśli się umówiliśmy na jakąś konkretną godzinę to wątki piszemy krótkie, jeśli zaś piszemy bez umawiania się, o różnych porach, np. na tygodniu to mogą być dłuższe.
  14. W prawym dolnym rogu strony eventowej jest umieszczony czat, który służy do rozmów na temat eventu. Jeśli ktoś miałby jakieś pytania można śmiało je tam zadawać. Czat również służy do tego, abyście komunikowali, jeśli chcecie pominąć np. swoją kolejkę. MG będzie także ogłaszał tam kiedy pisze wątek, wiec czat trzeba sprawdzać często, aby nie zrobiło się zamieszanie.
  15. Wszelkie pytania związane z eventem wstawiajcie w komentarzach pod stroną eventu, bądź na czacie eventu.
  16.  A tutaj link do przykładu rozgrywki RPG. Nasza rozgrywka będzie wyglądać podobnie, lecz wątki będą trochę dłuższe.

Żyjące Opowieści i Zapomniane Karty:

,,Żyjące Opowieści'' jest to zbiór opowiadań pisanych przez was, które opisują wydarzenia dziejące się obecnie w Eleseyi, dotyczące waszych postaci, konkretnych krain lub ważnych postaci np. władców. ,,Zapomniane Karty'' zaś, również są takim zbiorem tylko opisującym wydarzenia, które działy się w przeszłości, zawierającym historie lub mitologie. Cykle te mają na celu zachęcenie was do pisania własnych opowiadań, a zarazem rozwijanie fabuły bloga.

  1. Forma tej aktywności jest indywidualna, czyli prowadzicie swój wątek fabularny sami.
  2. Możecie prowadzić kilka cykli.
  3. Jeśli chcecie pisać o konkretnej ważnej postaci możecie zarezerwować ją sobie w komentarzach poniżej.
  4. Jeśli dana postać jest już zarezerwowana nie można już o niej pisać. 
  5. Serdecznie zachęcam Was do tworzenia historii Eleseyi!

Zabawy

Zabawy polegają na dobrej rozrywce i pełnią rolę odskoczni od zwykłego pisania.  Mogą brać w nich udział wszyscy autorzy bloga bez konieczności dodatkowego zapisywania się na nie. Mam nadzieję, że będą brali w nich udział wszyscy. Bawmy się słowem i nieśmy ze sobą radość!

Nominacje
  1. Ta zabawa, jak jej nazwa głosi, polega na nominowaniu różnych osób z bloga.
  2. Autor nominowany przez kogoś musi napisać historyjkę w uniwersum Eleseyi, której bohaterem może być ktokolwiek. Po napisaniu historii autor wymyśla trzy słowa, które w swojej historyjce ma zawrzeć osoba przez niego nominowana.
  3. Historie, słowa jak i nick albo nazwę postaci osoby, którą nominujemy piszemy w jednym komentarzu.
  4. Historia może być dowolnej długości jak i w dowolnej formie, lecz nie piszmy jednego, byle jakiego zdania tylko stwórzmy coś fajnego. Historia musi być też spójna.
  5. Słowa, które wymyślamy dla drugiej osoby nie mogą być wulgarne.
  6. Słowami mogą być wyłącznie rzeczowniki w tym nazwy własne, czasowniki i przymiotniki.
  7. Osoba, która pisze historie musi umieścić wszystkie zadane jej słowa bez zmiany ich znaczeń, czyli możemy jedynie odmieniać je w przypadkach, bądź osobach.
  8. Nie można nominować cały czas tych samych osób. Sprawmy, aby każdy z nas dobrze się bawił!
  9. Nie można odwdzięczyć się nominacją, czyli nie robimy czegoś takiego: ktoś 1 - ktoś 2 - ktoś 1. Ktoś 1 może zostać dopiero nominowany przez ktosia 3 czyli np. tak: ktoś 1 - ktoś 2 - ktoś 3 - ktoś 1. Nie twórzmy też jakiejś kolejki, niech nominacje będą niespodzianką.
  10. Nie nominujemy osób, które w danym czasie są nieaktywne.
  11. Nie odmawiajmy udziału w zabawie jeśli zostaliśmy nominowani. Stworzenie krótkiego tekstu nie zajmuje dużo czasu, a i osoba która was nominowała z pewnością się ucieszy na widok waszej historyjki.
  12. Jeśli ktoś koniecznie nie chce brać w tym udziału niech mnie wcześniej powiadomi.
  13. Jak każda zabawa, ta również ma na celu sprawianie radości, więc włączmy się wszyscy i poprawmy sobie humory pisaniem śmiesznych, bądź innych, poważniejszych historii w przerwie pisania wątków, czy też wykonywania innych czynności!

Opowiadania interaktywne

Ta aktywność polega na tworzeniu za pomocą różnych witryn i narzędzi ,,niezwykłych" opowiadań w uniwersum Eleseyi lub innych rzeczy w podobnym stylu, mających na celu zaangażowanie czytelnika. 
Jednym z rodzajów takich opowiadań jest coś na wzór gier paragrafowych, a mianowicie historia, w której czytelnik podejmuje wybory, prowadzące do jednego z kilku możliwych zakończeń. Do tworzenia tychże opowiadań proponujemy wam stronę Twinery. Na początku obsługa tego programu może wydawać się skomplikowana, lecz jego podstawy można nauczyć się bardzo szybko. Jednak, aby każdy mógł spróbować stworzyć taką nietypową historię, przygotowałem dla Was Poradnik korzystania z Twine 2. Aby publikować opowiadania w nim stworzone potrzebne jest konto Twitter, dlatego takowe zostało jakiś czas temu przeze mnie stworzone. Zapraszam do obserwowania konta Eleseyi, ponieważ będą pojawiać się tam również ogłoszenia, posty i inne rzeczy, a niekiedy nawet przedpremierowo! Pierwszym opowiadaniem, stworzonym w Twine jest Tajemniczy Przybysz, którego autorką jest Pyladea. Zachęcam do grania i to nie raz, bowiem liczba rozwiązań jest naprawdę imponująca! 
Kolejnym rodzajem opowiadań są historie tworzone na witrynie samequizy. Główną różnicą od poprzednich jest to, że czytelnicy maja wpływ tylko na samo zakończenie. Proces tworzenia tych historii jest też prostszy, więc mam nadzieję, że każdy kto będzie chciał spróbować sił w czymś takim, połapie się sam. W razie czego można się zawsze pytać. I pierwszym takim opowiadaniem na naszym blogu  jest Kasandra córa gromu, którego autorką jest również Pyladea.
Ostatnią rzeczą proponowaną przez nas są quizy tworzone ponownie na stronie samequizy. Polegają one na wybieraniu odpowiedzi, pasujących do nas, które prowadzą do oryginalnego wyniku. Przykładowym takim quizem jest quiz stworzony przeze mnie Z jakiej krainy Eleseyi powinieneś pochodzić?, mający ułatwić wybór nowym, niezdecydowanym autorom. 
To tyle rodzajów tej aktywności wymyślonych przez nas, lecz jeśli macie własne pomysły i znacie jakieś inne ciekawe strony za pomocą, których można stworzyć coś ciekawego piszcie w komentarzach. Bardzo zachęcam do czytania i grania w nasze opowiadania i quziy, a jeszcze bardziej do tworzenia własnych! Jeśli macie chęć, zostawcie komentarz i dajcie nam znać, co o tym myślicie lub zaproponujcie coś nowego! 


Zapisy do wszelakich aktywności pozostawiajcie tutaj w komentarzach. Jeśli macie jakieś pytania albo wątpliwości również piszcie tutaj, postaram się wszystko wyjaśnić ;)

11 komentarzy

  1. zgłaszam się do Eventu drużynowego (wszystko jedno w jakim charakterze)i do zapomnianych kart na temat Krańca Świata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oki cieszę się :D pierwsza kraina zarezerwowana :D

      Usuń
  2. tak jak wspominałam, do drużyny ani na MG nie nadaję, ale jako że fabuła (przynajmniej na razie) jest związana z Badaczami, to jeżeli MG będzie potrzebny NPC to z Verą z chęcią wpadniemy, namieszamy i wypadniemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja się piszę na drużynowy jako MG :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się do aktywności związanej z pisaniem opowiadań. Od razu informuję, że będzie to dotyczyły zarówno części –Żyjące Opowieści, jak i Zapomniane Karty. Oczywiście, zaklepuję Wyspę Mgieł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgłaszam się do eventu RPG, jak już wcześniej powiedziałam. Mogę być ostatnia.
    mail: karolina.zochowska24@gmail.com

    Selene

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja się zgłoszę do eventu RPG, miejsce w kolejce może być dowolne,
    somniculosum@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) formularz zaraz zostanie wysłany

      Usuń