MAGIA

O magii ogółem

Magia w Eleseyi podzielona jest na osiem głównych domen, z których czerpane są różne rodzaje magii. Każda z nich rządzi się swoimi zasadami i metodami korzystania. Tajniki magii można poznać dzięki lekturze wielu ksiąg rozsianych po całym świecie. Osiem domen może łączyć się ze sobą, tworząc różne kombinacje. Zazwyczaj mieszkańcy Eleseyi, którzy posiedli dar magiczny, potrafią władać jedynie jednym rodzajem magii, lecz zdarzają się i tacy, którzy czerpią z kilku domen. Czasem można także natknąć się na informacje o innych rodzajach magii tzw. naddomenach, nad którymi nikt nie potrafi zapanować. W ich skład wchodzi domena czasu, przestrzeni oraz kreacji. Władanie magią jest najczęściej darem wrodzonym, zapisanym w genach i w zależności od rasy ujawnia się na różne sposoby. Nieliczni są w stanie opanować czerpanie magii bez specjalnych uwarunkowań. Moc magiczną można również posiąść dzięki specjalnym przedmiotom. Wielu zaobserwowało w dzisiejszych czasach dziwne, coraz większe uaktywnianie się magii, co może skutkować wieloma niebezpieczeństwami. Coraz więcej ludzi obawia się, co przyniesie przyszłość. 


O historii magii na początku Drugiej Ery i później

Magia na początku istnienia odrodzonego świata była bardzo chaotyczna i pozwalała niektórym użytkownikom na zbyt niebezpieczne posunięcia, dlatego zdecydowano utworzyć się specjalną Radę Arcymagów. W jej skład weszli przedstawiciele różnych ras o wyjątkowych umiejętnościach, którzy przeszli specjalne rytuały, zrzekli się swoich narodowości i przyrzekli wierność jedynie Radzie. To właśnie członkowie Rady przeprowadzili dogłębne badania nad tajemniczą mocą i dokonali odkrycia podziału na osiem domen, zidentyfikowali ich źródła, a także spisali zasady korzystania każdej z nich. Po zakończeniu badań ośmiu najpotężniejszych Arcymagów przeprowadziło na reszcie członków rytuał zapomnienia, aby nie powodować żadnych konfliktów w przyszłości oraz, aby niebezpieczna wiedza pozostała w ukryciu. Zbudowali oni Wieżę Czarodzieja, swoją przyszłą siedzibę na jednej z wysp na Oceanie Szkarłatnym, ukryli ją przed oczami pozostałych istot i zapieczętowali specjalnymi zaklęciami. Gdy wszystko było już gotowe zamknęli się w wieży i od tamtej pory kierowali potajemnie światem magii i dbali o jego bezpieczeństwo. Sytuacja diametralnie się zmieniła po wybuchu Pierwszej Wojny Magów, kiedy to kilku czarodziejów w wyniku zasadzki zgładziło Arcymagów, którzy stali się później symbolem domen i zapisali się w historii jako Lordowie i Władcy magii. Po wojnie w wyniku wielkiej rzezi niewinnych rozpoczęły się krwawe represje na magicznie uzdolnionych. Kilkaset lat później bardziej zagorzali magowie postanowili utworzyć Federację Arcymagów, aby tajemna moc ponownie pozostawała pod kontrolą zwykłych śmiertelników i łatwiej można było zapobiegać powstawaniu sporów. Z czasem funkcjonowania Federacji jej założenia zaczęły coraz bardziej mijać się z celem. W 802 o.K. powstał wielki skandal związany z Federacją, w wyniku którego zginął jej przewodniczący, a później wybuchła Druga Wojna Magów zwana również Wojną Narodów, bowiem była tak ogromna, że objęła wiele krain. Federacja Arcymagów przetrwała do dziś, jednak nie ma tak wielkiej władzy jak kiedyś, a w kilku królestwach jej członkowie nie są mile widziani. Jak wiemy z historii, światem nieraz wstrząsały wydarzenia związane z tajemną mocą i niektóre z nich nie zostały wyjaśnione do dzisiaj.


O destruktywnej mocy Ultima Dogma Elysei

Nikt nie posiadł umiejętności korzystania z magii wszystkich ośmiu domen, oprócz jednego człowieka. Był nim Jaeris III de Saryen, ostatni cesarz słońca. Już jako nastolatek wykazywał niesamowite zdolności, dlatego odesłano go na nauki do najlepszych magów. W owym czasie rozgrywała się niebezpieczna wojna i niestety jego nauczyciele nie wykazali lojalności wobec rodziny królewskiej. Nauczyli młodzieńca arkanów powszechnie zakazanej czarnej magii, połączenia domeny ciemności i krwi. Jaeris szybko ją opanował i bardzo często ją nadużywał, aż w końcu pewnego razu przekroczył granicę i magia przejęła nad nim kontrolę. Stało się to w dniu jego koronacji. Jako młody cesarz stał się bardzo okrutny dla innych nawet dla swojej rodziny. Miał tylko jednego syna, który zginął w wypadku spowodowanym przez niego. Wtedy załamany Jaeris jeszcze bardziej pogrążył się w zgubnej mocy i połączył ją z pozostałymi rodzajami magii, co wydawało się niemożliwe nawet dla najpotężniejszych Arcymagów i tak powstała magia nazwana później Ultima Dogma Elysei, najpotężniejsza magia na świecie. Niestety nie udało mu się jej zbyt długo kontrolować, bowiem za kilka dni moc pochłonęła jego ciało. To wydarzenie stało się nauczką dla następnych pokoleń magów.


Domeny


Shao 

Władca: Lord Arthael
Sposób korzystania: wypowiadanie zaklęć z wystawionymi do przodu dłońmi

Domena światła. Najbardziej poznana i najczęściej spotykana magia w Eleseyi. Jej źródło znajduje się w głębi człowieka, dlatego najłatwiej z niej czerpać. Pozwala np. na rzucanie czarów wykorzystujących wiązki światła, czy na uzdrawianie. Władają ją m.in. Dalanarowie i większość "zwykłych ludzi" obdarzonych mocą. 

Yr 

Władca: Lord Raan
Sposób korzystania: ruchy rękoma w zależności od żywiołu

Domena żywiołów. Magia, która pozwala władać czterema żywiołami: ogniem, wodą, ziemią i powietrzem. Źródło jej mocy znajduje się w jądrze Eleseyi. Mówi się, że najlepszymi magami żywiołów są istoty miłujące naturę. Jako wrodzony dar posiada ją m.in. rasa Sythan. 

Tiav 

Władca: Lady Ysenna
Sposób korzystania: śpiew lub gra na instrumencie

Domena śpiewu. Magia, która śpiewem i słowami pozwala wpływać na otoczenie. Mówi się, że tylko osoby z nią urodzone potrafią nią władać, nazywa się ich pieśniarzami. Jej źródło znajduje się we wszelkich dźwiękach natury np. szumie fal, czy szeleście liści. Najczęściej spotykana jest w Krainie Krańca i Quarze.

Yale 

Władca: Lord Qyon
Sposób korzystania:  kontrola myśli, silna koncentracja na danym obiekcie

Domena umysłu. Magia psychiczna, która pozwala manipulować ludzkimi umysłami i przedmiotami. Jej źródłem są myśli. Tylko osoby opanowane i o silnej woli potrafią z niej czerpać, gdyż wszystkie uczucia i doznania zakłócają jej kontrolowanie. Za najlepszych magów umysłu uważa się istoty zwane Jodai, starą i bardzo nieliczną rasę, która wyglądem przypomina małych, zielonych ludzi.

Dagor 

Władca: Lady Zierra
Sposób korzystania: silna więź z istotą niehumanoidalną

Domena mitycznych stworzeń. Większość zwierząt posiadających nadzwyczajne właściwości i zdolności, jak i niektóre rośliny, czy inne formy nieprzypominające istoty ludzkiej czerpią z niej swoją moc. Jej tajniki są mało poznane i niewiadomo dokładnie jak działa, ani gdzie znajduje się jej źródło. Jedynie osoby ściśle powiązane z danymi stworzeniami potrafią nią władać np. Jeźdźcy Turango, żyjący na Archipelagu Słońca i Księżyca, którzy łączą się ze swoimi latającymi podopiecznymi.

Sekh

Władca: Lord Azraphel
Sposób korzystania: ruchy dłońmi, przy potężniejszych zaklęciach rytuały

Domena krwi. Czerpana jest z niej jedna z dwóch starożytnych magii ujawniających się we współczesnym świecie. Powszechnie uważana jest za najbardziej niebezpieczną i okrutną. We władaniu nieodpowiednich osób może doprowadzić do tragedii. Na szczęście niewiele osób posiada dar magii krwi. Pozwala ona np. na wyciąganie i przekazywanie życia z istot, czy przejęcie kontroli nad ciałem innej osoby. Zazwyczaj przy jej używaniu stosuje się tajemne rytuały. Często nawet złe wymówienie danego słowa podczas inkantacji zaklęcia ma śmiertelne skutki dla osoby nią się posługującej, dlatego jest też tak groźna. Niektórzy nazywają ją magią demonów, ponieważ według starych zwojów sprzed wielu lat pochodzi ona od demonów z Saranii. Jej źródłem jest rubinowy kamień wypełniony krwią starożytnej, nieznanej istoty ukryty w nieodstępnych dla nikogo jaskiniach.  

Kalai 

Władca: Lady Sarine
Sposób korzystania: wypowiadanie zaklęć (osoba posiadająca tatuaże), ruchy różdżką  i szeptanie zaklęć (osoba nieposiadająca tatuaży)

Domena gwiazd. Pochodzi od niej druga magia starożytna zwana również kryształową. W Starej Eleseyi posługiwali się nią Elfowie. Wraz z katastrofą zaginęła, lecz jej tajniki zostały objawione na nowo Wybrańcom Świtu, na których ciałach, na znak obdarzenia pojawiły się niebieskie tatuaże. Ale nie tylko wybrańcy się nią posługują. Na świecie żyją nieliczni magowie, którym dzięki wielu latom ćwiczeń udało się czerpać Kalai. Lecz bez magicznych tatuaży do jej władania koniecznie potrzebne są im specjalne różdżki. Magia gwiazd pozwala korzystać z wielu czarów o różnych właściwościach, które odnaleźć można w specjalnych księgach, czy zwojach. Jej źródłem są gwiazdy.

Arcoroc 

Władca: Lady Iliane
Sposób korzystania: wypowiadanie zaklęć i ruch dłońmi

Domena ciemności. Potężna magia, która czerpana jest z energii księżyca. Korzystają z niej istoty żyjące w mroku, jak i magicy, posługujący się arkanami czarnej magii. Jej używanie wiąże się z zaświatami i przywoływaniem duchów. Jest też bardzo złudna. Często stosuje się ją do wywoływania iluzji. Czasami u istoty z nią urodzonej w ogóle się nie objawia i zostaje ukryta przez całe życie. Jej tajniki bardzo dobrze opanowali Sarani. Jej źródło to księżyc.


Przykładowe Kombinacje

Yr + Dagor = Magia Druidzka
Shao + Tiav = Magia Wróżbicka
Arcoroc + Yale + Tiav = Magia Wiedźm
Yr + Tiav + Yale = Magia Szamańska
Shao + Kalai = Biała Magia
Arcoroc + Sekh = Czarna Magia
Sekh + Kalai = Magia Starożytnego Świata
Shao + Yr + Tiav + Yale + Dagor + Sekh + Kalai + Arcoroc = Ultima Dogma Elysei

Brak komentarzy

Prześlij komentarz